Dans un soucis de mieux répondre aux besoins de sa clientèle, la Direction de l'IVAC est fière de vous présenter son nouveau site Web!

Vous pourrez facilement trouver des informations très complètes et plus simples à comprendre en ce qui concerne entre autres les victimes d'actes criminels, les sauveteurs, les services et indemnités offerts et les étapes d'une demande de prestations.

Nous espérons que vous serez satisfaits des efforts mis pour améliorer notre site. Si toutefois vous avez des commentaires ou suggestions qui pourraient nous aider à le bonifier, n'hésitez pas à nous le laisser savoir en communiquant avec nous.

​​​​​​​​The law to assist persons who are victims of criminal offences and to facilitate their recovery is now in force. Consult the main changes brought about by this new law.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

​​​​​General information​​

​​ ​​​​For more information about our services, do not hesitate to contac​t us.​​

Telephone information service

Our telephone service hours are as follows (Eastern Standard Time), except on statutory holidays:

  • Monday: 8 : 30 a.m. to 4​ : 30 p.m.
  • Tuesday: 8 : 30 a.m. to 4 : 30 p.m.
  • Wednesday: 9 : 30 a.m. to 4 :​ 30 p.m.
  • Thursday: 8 : 30 a.m. to 4 : 30 p.m.
  • Friday: 8 : 30 a.m. to 4​ : 30 p.m.

Toll free, in Canada only: 1 800 561‑4822
Montreal region: 514 906‑3019


To send a document online:

Use our online document transmission service
SEND A DOCUMENT

By mail:​​​

Direction générale de l’indemnisation des victimes d’actes criminels (IVAC)
C. P. 1400, succ. Terminus
Québec (Québec) G1K 0K2

By fax:

Toll free, in Canada only: 1 888 927-0003
Montreal region: ​ 514 906-3029​​​​​​​​​​​​

Reception desk

The reception desk is open from Monday to Friday, from 8:30 a.m. to 12 p.m. and from 1 p.m. to 4:30 ​p.m. IVAC provides services by appointment only. Contact the person in charge of your file or client services if necessary. ​​

Add​​​ress​:​​

1199, rue De Bleury
​Montréal​(Québec)​

​​​ ​ ​​